RE:Flex это первая программа для морфинга - специального видеоэффекта, позволяющего осуществить плавное "перетекание" одного изображения в другое. Обеспечивает соответствие характерных (наиболее привлекающих внимание) точек и контуров начального и конечного изображений. Например, преобразование одного лица в другое, при котором задаётся соответствие положения характерных точек (глаз, переносицы, губ и т.д.), либо создать карикатуру. С RE:Flex вы начинаете самым причудливым образом манипулировать изображениями, превращаясь в настоящего волшебника. Данная технология использовалась в клипе Майкла Джексона "Black or White".
Процесс деформации довольно прост: лишь обозначьте геометрию первоначального (выделяется красным цветом) и конечного (жёлтым) объекта. Вам не понадобятся ни меши (градиентные сетки с разделением на ячейки), ни подключение масок (которые легко открываются и закрываются), ни дополнительные усилия для изучения плагина.
Возможности:
- Искажение и трансформация изображений;
- Плавная деформация без мешей;
- Геометрия открытых форм;
- Сглаживание помех за счет субдескретизации;
- Поддержка каналов 8- и 16-бит;
- MipMap-фильтрация с заниженным качеством изображения, но с увеличенной производительностью.
- Сглаживание, устранение контурных неровностей.
Features of RE:Flex
- Warping is directed through the host program's roto tools (splines and polylines), not through a grid of mesh points!
- Geometries need not be closed shapes
- Smooth non-polygonal warping
- Interactive warping: view the warp as you drag the control shapes
- Option to match vertices of corresponding geometries for fine control
- 8 and 16 bits per channel support.
- Anti-aliasing subsampling
- MipMap filtering
RE:Flex Warping Features
- Warping is directed using sets of "from" geometries and "to" geometries at each frame.
- The amount of warping can be specified and animated.
- Variable amount of shape transition between "from" and "to" geometries can be specified per-shape.
RE:Flex Morphing Features
- When morphing from stil-to-still morphing occurs by creating a set of geometry on the "source" image, then moving the set to corresponding places on the "destination" image.
- Automatic alignment feature that can be used alone or in conjunction with hand-specified correspondences. This feature can greatly improve morphs without having to specify all features by hand.
- Morph from one moving sequence to another.
- By default, the two images are linearly cross-dissolved. For finer control, the amount of cross-dissolve can be specified for each piece of matching geometries individually.
- Variable amount of shape transition between "from" and "to" geometries can be specified per-shape.
Compatibility
- Windows Vista, GPU support for Windows 7 and up.
- Adobe After Effects CC 2014 and CC 2015.
New in RE:Flex version 5.2.1:
- Version needed to run in AE CC 2015 and AE CC 2014. In previous versions, the render cache was not properly re-rendered when masks were modified.
- Fixes a crashing bug in AE CC 2015.
- Fixed a crashing bug with AMD FirePro series.
[свернуть]